Την ώρα που τα δημοτικά σχολεία, τα νηπιαγωγεία, οι δημοτικοί παιδικοί σταθμοί και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης ετοιμάζονται για να ανοίξουν τις πύλες τους και από την 1η Ιουνίου να υποδεχθούν τους μικρούς μας φίλους σκορπίζοντας στις άδειες αίθουσες γέλια και ζωηρές φωνές, μια δυσάρεστη είδηση περιμένει τις σχολικές καθαρίστριες, που εδώ και 20 χρόνια φροντίζουν τις σχολικές μονάδες. Αυτό προκύπτει από την αποστομωτική ομολογία του υπουργού Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, ο οποίος από βήματος της Βουλής, χθες, είπε ότι αυτές οι εργαζόμενες που για χρόνια πληρώνονται με απόδειξη δαπάνης ή με μπλοκάκι δεν πρόκειται να μονιμοποιηθούν
Στον αέρα…
«Η μονιμοποίηση των σχολικών καθαριστριών δεν είναι δυνατόν να γίνει, γιατί υπάρχει ο περιορισμός του άρθρου 103 του Συντάγματος», τόνισε ο υπουργός επικαλούμενος το άρθρο που αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της Διοίκησης και καλύπτει ό,τι αφορά στον Δημόσιο Τομέα. «Η λύση της μονιμοποίησης δεν υπάρχει στο τραπέζι», πρόσθεσε ο υπουργός. «Εάν επιλέξουμε την λύση, που δόθηκε στο πρόγραμμα ‘Βοήθεια στο Σπίτι’ με την πρόσληψη 3.000 μονίμων, τότε οι σχολικοί καθαριστές δεν θα μπορούσαν να διοριστούν», διευκρίνισε ο υπουργός επικαλούμενος την σχέση εργασίας των καθαριστών που είναι αμοιβή κατ’ αποκοπή, δηλαδή σχέση εργασίας που είναι διαφορετική από την σχέση εξαρτημένης εργασίας
Μόνο με νέες συμβάσεις
Ο υπουργός αναγνώρισε το έργο των σχολικών καθαριστριών, που απασχολούνται με αυτή την θολή σχέση εργασίας για 15 έως 20 χρόνια. Σε αυτό το πλαίσιο είπε: «Αναζητούμε λύση από κοινού ως υπουργείο Εσωτερικών με το υπουργείο Παιδείας – καθότι η πληρωμή των σχολικών καθαριστριών είναι από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (σ.σ. που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας)- το υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ώστε από τη νέα σεζόν οι συμβάσεις των σχολικών καθαριστριών να είναι ορισμένου χρόνου με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα». Πάντως, ο υπουργός κατά την χθεσινή ενημέρωση των συντακτών μίλησε για την δυνατότητα των δήμων να προσλαμβάνουν περισσότερο προσωπικό για την καθαριότητα με τετράμηνες συμβάσεις, για να ενισχύσουν τις τυχόν πρόσθετες ανάγκες που μπορεί να προκύψουν στις σχολικές μονάδες.
Καθαρισμός εις διπλούν
Κι ενώ οι σχολικές καθαρίστριες θα υποχρεούνται να καθαρίζουν τουλάχιστον για δυο φορές την ημέρα τις αίθουσες, τοποθετώντας αντισηπτικά στις σχολικές αίθουσες, οι μικροί μαθητές των νηπιαγωγείων, των δημοτικών σχολείων και των σχολείων ειδικής αγωγής όλης της χώρας θα συναντήσουν ξανά από την 1η Ιουνίου έως την 30η Ιουνίου τους συμμαθητές τους και τους παιδαγωγούς. Να σημειωθεί ότι τα ολοήμερα σχολεία δεν θα ανοίξουν!
Για ένα μήνα
Συγκεκριμένα, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου. Επίσης, τα ειδικά σχολεία θα επαναλειτουργήσουν την 1η Ιουνίου μέχρι τις 12 Ιουνίου για την δευτεροβάθμια και μέχρι την 26η Ιουνίου για τα πρωτοβάθμια.
Αποστάσεις και στο διάλειμμα
Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά. Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού
Το διάλειμμα θα είναι διαφορετικό για τα παιδιά που επιστρέφουν στο σχολείο. Έτσι, λοιπόν, τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες με σκοπό τη μείωση του συγχρωτισμού. Τα δε κυλικεία δεν θα λειτουργούν για την αποφυγή του συγχρωτισμού των μαθητών.
Ανοίγουν και οι παιδικοί σταθμοί
Αντίστοιχα από την 1η Ιουνίου έως την 31η Ιουλίου θα λειτουργήσουν ξανά οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, όπως και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΔΑΠ, ΚΔΑΠ – ΜΕΑ). Πρόκειται για την επαναλειτουργία 1.600 δημοτικών δομών παιδικής φροντίδας και φιλοξενούν 90.000 παιδιά, όπως εξήγησε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος. Οι κανόνες επαναλειτουργίας των δημοτικών παιδικών σταθμών είναι ακριβώς οι ίδιοι με εκείνους που θα εφαρμοστούν στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία.
«Το εκπαιδευτικό προσωπικό πρέπει να λαμβάνει μέτρα για την τήρηση της προβλεπόμενης απόστασης του 1,5 μέτρου, στο πλαίσιο του εφικτού και με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της ηλικίας των παιδιών, που ασφαλώς είναι πολύ πιο δύσκολο να πειθαρχήσουν, από ό,τι οι μεγαλύτεροι μαθητές», υπογράμμισε ο υπουργός Εσωτερικών. Για το δε πρόγραμμα Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής ζωής, ο υπουργός εξήγησε ότι αυτό θα λειτουργήσει κανονικά για τη νέα σχολική χρονιά είπε: «Θα δοθούν vouchers με στόχο να καλυφθεί το σύνολο των παιδιών που δικαιούνται να ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία».
Ο ψηφιακός εγκλεισμός
Κι ενώ για τρεις μήνες, οι μαθητές των δημοτικών βίωναν τον πρωτόγνωρο εγκλεισμό τους στο σπίτι, μόλις το 60 – 70% ήταν αυτά που μπορούσαν να βλέπουν τον δάσκαλό τους μόνο μέσω από μια οθόνη, παρακολουθώντας το διαδικτυακό μάθημα. Κι αυτό, γιατί όλα τα παιδιά δεν ζουν σε σπίτια με ευχερή οικονομική δυνατότητα, που να τους παρέχει την ψηφιακή πρόσβαση σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Όμως έχει ανακύψει ένα σοβαρό ζήτημα, που σχετίζεται με την διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το ζήτημα επανέφερε στην Βουλή με επίκαιρη ερώτησή του ο πρώην υπουργός Παιδείας και τομεάρχης Παιδείας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους που υπάρχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ειδικά μετά την απόφαση της κυβέρνησης για ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων μέσα από την τάξη.
«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ακροβατεί με τη συλλογή και χρήση των προσωπικών δεδομένων. Η απόφαση για «ζωντανή» μετάδοση του μαθήματος παρουσία μαθητών αποτελεί -αντίθετα από την κοινή εξ αποστάσεως διδασκαλία, όπως εφαρμόστηκε το προηγούμενο δίμηνο- μια παγκόσμια αρνητική πρωτοτυπία που παραβιάζει κάθε παιδαγωγική αντίληψη», υπογραμμίζει στην επίκαιρη ερώτησή του ο Ν. Φίλης απευθυνόμενος στην υπουργό Παιδείας, Νίκης Κεραμέως.
Η προστασία των προσωπικών δεδομένων
«Η απόφαση του υπουργείου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς, ενώ η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) έκανε λόγο για ρύθμιση που ‘ενέχει σοβαρούς κινδύνους’», επισημαίνει ο Ν. Φίλης. Ως εκ τούτου, ζητά από την υπουργό αφ’ ενός την κατάθεση της έγγραφης διαβούλευσης του υπουργείου Παιδείας με την Αρχή, τη δημοσίευση της απαραίτητης Εκτίμησης Αντικτύπου, καθώς και έγγραφα που να αποδεικνύουν πως όλο αυτό το διάστημα, το υπουργείο Παιδείας έχει συμμορφωθεί με τις προβλέψεις του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) και έχει τύχει της έγκρισης της Αρχής. Αφ’ ετέρου, ο Ν. Φίλης ζητά από την υπουργό Παιδείας την κατάθεση της έγγραφης συμφωνίας του υπουργείου με την CISCO, δηλαδή την εταιρία που έχει αναλάβει το σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε βάρος της διαθέσιμης δημόσιας υποδομής του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και των λοιπών ψηφιακών εργαλείων.
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post