Την ώρα που η κυβέρνηση έχει γυρίσει την πλάτη στους καλλιτέχνες και τους ανθρώπους του πολιτισμού και τους έχει αφήσει ανυπεράσπιστους εν μέσω πανδημίας να δίνουν μόνοι τους την καθημερινή μάχη επιβίωσης, το ίδιο δράμα χρόνιας ομηρείας ζουν και οι 34 μουσικοί της ιστορικής μπάντας του δήμου Πατρέων και το περασμένο Σάββατο πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας. Οι 34 μουσικοί καταγγέλλουν για εμπαιγμό τον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη γιατί όπως λένε δεν υλοποίησε καμία από τις δεσμεύσεις του είτε πρόκειται για αντιπολιτευτικές, είτε για προεκλογικές, είτε για μετεκλογικές, δηλαδή από το 2011 μέχρι σήμερα.
Επί τάπητος…
Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο Πατρέων μετά από πρόταση της δημοτικής παράταξης «Ώρα Πατρών» με τον επικεφαλής της, Γιώργο Ρώρο να υπογραμμίζει ότι «οι εικόνες των μουσικών της μπάντας με ανομοιόμορφες στολές, κατεστραμμένες ως να έχουν γυρίσει από το μέτωπο, δεν είναι εικόνες που αρμόζουν στην πόλη μας». «Η Πάτρα έχει βαθιές τις ρίζες του πολιτισμού και ιδιαίτερα της μουσικής παιδείας», υπενθυμίζει ο Γιώργος Ρώρος δηλώνοντας την στήριξή του στον «δίκαιο αγώνα των μουσικών» και καταγγέλλοντας, ταυτόχρονα, το γεγονός ότι «οι μουσικοί είναι εγκλωβισμένοι σε μια ιδιότυπη ομηρία με ευθύνη της δημοτικής αρχής Πελετίδη».
Οι «άδειες» στολές
Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, οι 34 μουσικοί της δημοτικής μπάντας, το περασμένο Σάββατο συγκεντρώθηκαν σε κεντρικό σημείο της πόλης, βάζοντας στις καρέκλες τις «άδειες» στολές τους και στο έδαφος τα μουσικά όργανα τους. Δήλωσαν, με αυτόν τον τρόπο, την απογοήτευσή τους για τις μη εκπληρούμενες υποσχέσεις του δημάρχου Πατρέων, Κωστή Πελετίδη, ο οποίος δια των αρμοδίων αντιδημάρχων του υποσχόταν αποκατάσταση των συμβάσεών τους και ύστερα δεσμευόταν ότι έχει δρομολογήσει την εξάμηνη ανανέωση των συμβάσεων τους.
Ανακολουθίες…
Αν και η δημοτική μπάντα έχει μακρά ιστορία και παράδοση στην πόλη, εδώ και πέντε χρόνια σύρεται στην φθορά, καθότι είναι υποστελεχωμένη. Ενώ, λοιπόν, οι 34 μουσικοί της δημοτικής μπάντας περίμεναν από τον Κώστα Πελετίδη να υλοποιήσει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις για αποκατάσταση των αδικιών και την μονιμοποίησή τους, τελικώς ο ίδιος επέλεξε να μην προχωρήσει στην ανανέωση των συμβάσεις τους και αυτοί να οδηγηθούν στην ανεργία, σε μια πόλη που ξέρει πολύ καλά τον πόνο της ανεργίας.
Η ιστορία των απολυμένων της δημοτικής μπάντας ξεκινά το 2011 όταν επί τάπητος είχε τεθεί το ζήτημα της αποκατάστασης των συμβάσεων των μουσικών. Τότε, ο Κώστας Πελετίδης ασκούσε δριμεία κριτική στον δήμαρχο, Γιάννη Δημαρά και διεκδικούσε την αποκατάσταση των συμβάσεων των μουσικών της δημοτικής μπάντας.
Προς τις εκλογές του 2014, ο Κώστας Πελετίδης υποσχόταν μεταξύ άλλων ότι θα προχωρούσε στις μόνιμες προσλήψεις των 34 μουσικών. Δυο σχεδόν μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του, την 28η Οκτωβρίου του 2014, ως δήμαρχος Πατρέων, πια ο Κώστας Πελετίδης δήλωσε μετά την ολοκλήρωση της δοξολογίας, ότι «οι μουσικοί της δημοτικής μπάντας θα επαναπροσληφθούν». Η δήλωσή του σκόρπισε χαρά όχι μόνον στους μουσικούς, αλλά σε όλη την πόλη. Αυτό θα σήμαινε την επανασύσταση της δημοτικής μπάντας, πράγμα που θα ήταν θετική εξέλιξη για τα πολιτιστικά τεκταινόμενα της πόλης.
Σε χαμηλότερους τόνους
Κι ενώ το θέμα της αποκατάστασης των συμβάσεων ήταν σε εκκρεμότητα, και η χώρα μας όδευε προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019, η δημοτική αρχή Πελετίδη πάλι έσπευδε να υποσχεθεί, κρατώντας, όμως, χαμηλότερους τόνους, ότι πρόκειται να εγκριθεί η εξάμηνης διάρκειας σύμβαση για τους 34 μουσικούς. Όμως, υπήρχε ένα αντικειμενικό πρόβλημα! Οι 34 μουσικοί ήταν εμπειροτέχνες και δεν είχαν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Μόνη λύση θα ήταν η πληρωμή των μουσικών με απόδειξη δαπάνης, όπως, άλλωστε, είχε γίνει με την αντίστοιχη μπάντα στο Δήμο Φλώρινας.
Μετέωροι οι εργαζόμενοι
Ωστόσο, με την επανεκλογή του ο Κώστας Πελετίδης συνέχισε να υπόσχεται ότι θα αποκαταστήσει τις συμβάσεις των 34 μουσικών. Κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα με τους μουσικούς να βρίσκονται στον αέρα με τις συμβάσεις τους μετέωρες… Το αποκορύφωμα της διάλυσης της δημοτικής μπάντας ήταν όταν οι μουσικοί έδωσαν μουσική παράσταση φορώντας όχι ιδίου χρώματος στολές, αλλά ποικιλόμορφες και προφανώς όχι για λόγους μοντέρνας αισθητικής αναφοράς…
Τις δυσάρεστες αυτές εξελίξεις σχολίασε στην «Αυγή» ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, «Ώρα Πατρών» Γιώργος Ρώρος.
Γιώργος Ρώρος: Πολιτιστική ένδεια στην Πάτρα
«Τις τελευταίες ημέρες σε όλη τη χώρα υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες των ανθρώπων του πολιτισμού αλλά και της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών. Ειδικά στην πόλη μας ο πολιτισμός πλήττεται όχι μόνο από την κυβερνητική πολιτική αλλά και από τη λογική της Δημοτικής Αρχής του κ. Πελετίδη που πολιτισμός για αυτή είναι “ότι εξυπηρετεί το κόμμα ΚΚΕ”. Ενδεικτικά αναφέρουμε την απαξίωση του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, την αδυναμία επίλυσης των προβλημάτων στο Εργοστάσιο Τέχνης, την καθυστέρηση επίλυσης της στέγασης του Δημοτικού Ωδείου και την αδυναμία επίσπευσης σειράς προγραμμάτων ΕΣΠΑ, όπως για το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης.
Η απόλυσή του διευθυντή του Καρναβαλικού Οργανισμού κ. Ορέστη Σκαλτσά το Πάσχα, εν μέσω καραντίνας και με μεθόδους και επιχειρήματα που θα ζήλευε ο κ. Βρούτσης.
Η αμέλεια εξεύρεσης χώρου για τους καρναβαλιστές, αν και το γνώριζε η δημοτική αρχή εδώ και τρία χρόνια.
Η παρ’ ολίγον προβολή των παραγωγών του ΔΗΠΕΘΕ χωρίς να ερωτηθούν οι πνευματικοί δημιουργοί.
Η προσβολή του μνημείου του Δημοτικού θεάτρου «Απόλλων», έργο του Ερνέστου Τσίλλερ, από στελέχη του ΠΑΜΕ και του ΚΚΕ με ανάρτηση πανό, που έδωσε το έναυσμα στην μετατροπή του μνημείου σε κακόγουστο πίνακα, αποτέλεσμα του επίσης κακόγουστου διαγωνισμού γράφιτι.
Όλα αυτά δεν είναι τυχαία και η δημοτική αρχή Πελετίδη κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να φτάσουμε μέχρι εδώ! Η πολιτιστική κατάπτωση, που έχει οδηγήσει η διοίκηση Πελετίδη την πόλη μας αποτυπώνεται και στην δημοτική μπάντα της πόλης μας, η οποία παρότι έχει βαριά ιστορία και κληρονομιά, τα τελευταία πέντε χρόνια βυθίζεται όλο και περισσότερο στην διάλυση.
Μέγιστο πλήγμα για την δημοτική μας μπάντα είναι η υποστελέχωση, καθώς απελύθησαν μουσικοί που παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες Πελετίδη, παραμένουν εγκλωβισμένοι σε αόριστες υποσχέσεις.
Η απαξίωση της μπάντας έγινε ακόμα πιο εμφανής με τις ανομοιογενείς στολές, και θύμιζε περισσότερο μπάντα που επέστρεφε από το μέτωπο.
Μετά τη σφοδρή κριτική που η δημοτική παράταξή μας, η «Ώρα Πατρών», άσκησε μαζί με ανθρώπους του πολιτισμού, συλλογικότητες και ένωσε την φωνή της με την αγανάκτηση των συυμπολιτών μας, η δημοτική αρχή αναγκάστηκε να προχωρήσει στην προμήθεια νέων στολών!
Εμείς, η «Ώρα Πατρών» πιστεύουμε βαθιά ότι η πόλη μας, η Πάτρα με την διαχρονική πολιτιστική ταυτότητα και παρουσία οφείλει να είναι πρωταγωνίστρια στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας και να πρωτοπορεί, όπως γινόταν τόσα χρόνια στο παρελθόν. Το οφείλουμε στους νέους και στο αύριο της πόλης μας!».
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post