Σε μερική απόσυρση της αρχικής διάταξης του προχώρησε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης και από την ακραία φίμωση των επικεφαλής των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων δίνει υπερεξουσίες στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου να αποδέχεται κατά την κρίση του τα εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα της αντιπολίτευσης, προκειμένου αυτά να συζητηθούν σε τακτική συνεδρίαση, ειδάλλως να παραπέμπονται σε έκτακτη συνεδρίαση.
Επιμένοντας, πάντως, στα αυστηρά διοικητικά χαρακτηριστικά των Δήμων και απαλείφοντας πλήρως την πολιτική λειτουργία των δημοτικών συμβουλίων να συζητούν και να αποφαίνονται για θέματα ευρύτερης πολιτικής που αφορούν τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Μ. Βορίδης υπό το βάρος των έντονων αντιδράσεων των δημάρχων προχώρησε σε τροποποίηση της αρχικής διάταξης.
Η τροποποίηση αναφέρει ότι: «Οι σύμβουλοι επικεφαλής δημοτικής παράταξης έχουν το δικαίωμα δυο ημέρες προ της δημοσίευσης της πρόσκλησης της παρ. 4 να προτείνουν τη συμπλήρωση της ημερήσιας διάταξης με επείγοντα θέματα, τα οποία ο πρόεδρος δύναται να εντάξει στα προς συζήτηση θέματα της ημερήσιας διάταξης». «Αν ο πρόεδρος δεν εγκρίνει την ένταξη των θεμάτων αυτών, το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του, που λαμβάνεται από την πλειοψηφία των παρόντων μελών του μετά από το πέρας της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης μπορεί είτε να λάβει απόφαση συζήτησης και λήψης απόφασης επί των θεμάτων αυτών, είτε να αναβάλει τη συζήτηση αυτών για ειδική συνεδρίαση, η οποία διεξάγεται εντός των δεκαπέντε (15) ημερών από την ολοκλήρωση της τακτικής συνεδρίασης», αναφέρεται στην τροποποιητική διάταξη.
Ο Μ. Βορίδης ισχυρίστηκε χθες ότι δεν είχε πρόθεση να φιμώσει την αντιπολίτευση στα δημοτικά συμβούλια, αλλά επέμεινε ότι τα δημοτικά συμβούλια πρέπει να συζητούν μόνον θέματα, που εμπίπτουν στον σκληρό πυρήνα άσκησης διοίκησης των Δήμων. Επανέλαβε, για παράδειγμα, ότι οι Δήμοι δεν έχουν αρμοδιότητα χάραξης αγροτικής πολιτικής, γιατί αυτή η αρμοδιότητα ανήκει στο κράτος. Βέβαια, παρέλειψε να αναφερθεί σε ειδικά θέματα όπως η αγροτική οδοποιϊα, εμπίπτει στο σκέλος της αγροτικής πολιτικής με όρους τοπικής οικονομίας. Επέμεινε, δηλαδή, σε μια στενή έννοια του όρου των τοπικών υποθέσεων χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν ότι οι τοπικές υποθέσεις προφανώς είναι πεδίο άσκησης της πολιτικής, που την ασκούν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Παράλληλα, ο Μ. Βορίδης επιμένει να αφαιρεί από την αντιπολίτευση των δημοτικών συμβουλίων την δυνατότητα να συζητηθούν οι έκτακτες τοπικές υποθέσεις στον χρόνο, που συμβαίνουν γεγονότα, για τα οποία τα δημοτικά συμβούλια και όχι μόνον ο δήμαρχος πρέπει να λάβει άμεσες συλλογικές αποφάσεις. Βέβαια, αυτή η αντίληψη του υπουργού Εσωτερικών εδράζεται στην ενίσχυση του ρόλου της διοικούσας παράταξης και ως προσώπου στον δήμαρχο, μετατρέποντάς τον ως τον απόλυτο και κυρίαρχο διαχειριστή των τοπικών υποθέσεων και τον μόνον διαμεσολαβητή μεταξύ της διοίκησης, δηλαδή των προσώπων που υπάγονται στην διοίκησή του και την τοπική κοινωνία.
Εξάλλου, στην εκπεφρασμένη στρατηγική του, ο Μ. Βορίδης αποδίδει στην αντιπολίτευση περιορισμένη υπόσταση στον βαθμό που αυτή υπηρετεί μόνον υποβοηθητικό ρόλο ως προς την άσκηση διοίκησης, επ’ ωφελεία του δημάρχου. Αυτό, άλλωστε, το αποτύπωσε και στον νέο εκλογικό νόμο της Αυτοδιοίκησης που δίνει στον πρώτο συνδυασμό με 43% τα 3/5 των εδρών, ενώ η αντιπολίτευση πρέπει να ξεπεράσει το κατώφλι του 3% για να εκλεγεί έστω με μία έδρα.
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post