Στο επίκεντρο βρίσκεται πάλι η COSCO, η οποία επιχειρεί να προχωρήσει εργασίες επέκτασης του λιμανιού του Πειραιά. Παρά τις αρνητικές αποφάσεις που έχουν λάβει οι επηρεαζόμενοι από την επέκταση του λιμένος δήμοι τόσο του Πειραιά, όσο και του Σαρωνικού κόλπου, ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης εσπευσμένα σήμερα συγκαλεί το περιφερειακό συμβούλιο προκειμένου σε έκτακτη συνεδρίαση να γνωμοδοτήσουν, θετικά κατά την προσδοκία του, επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), για να προχωρήσει η εκτέλεση των έργων. Την ίδια ώρα, αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκου Μπελαβίλα ότι το έργο για την επέκταση του Νότιου Προβλήτα του ΟΛΠ, που αφορά στην κρουαζιέρα δεν είναι αδειοδοτημένο.
Κρουαζιέρα και car terminal
Συγκεκριμένα, στην ΜΠΕ περιλαμβάνονται τέσσερα νέα έργα. Το πρώτο αφορά την μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ που βρίσκεται στο ένα άκρο του κτιρίου της Παγόδας ,σε επιβατικό σταθμό. Πρόκειται για εργασίες διαμόρφωσης και ανακατασκευής, με σκοπό η πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε διακίνηση ατόμων κρουαζιέρας και ειδικότερα του προσκείμενου νέου προβλήτα Αγίου Νικολάου.
Το δεύτερο έργο αφορά στην επέκταση του Λιμένα Ηρακλέους, που αποσκοπεί στην αύξηση της χωρητικότητας και δυναμικότητας του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων. Πρόκειται για αναδιαρρύθμιση και ανάπτυξη του λιμένος Ηρακλέους, ώστε να υποδεχτεί τις λειτουργίες του υφιστάμενου Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με ταυτόχρονη αύξηση της δυναμικότητας του σταθμού από 2.300 αυτοκίνητα , που είναι σήμερα σε 5.735! Πρόκειται για υπερδιπλασιασμό της χωρητικότητας του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων.
Υπόγεια οδική σύνδεση
Το τρίτο έργο αφορά την υπόγεια διασύνδεση με χώρο του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού. Σύμφωνα με την ΜΠΕ, με την υλοποίηση του έργου θα επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη οδική σύνδεση, αποκλειστικά εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, «δύο σημαντικών για την λειτουργία του εμπορικού λιμένα περιοχών, που βρίσκονται εκατέρωθεν της Λεωφόρου Δημοκρατίας, χωρίς ταυτόχρονα να επιβαρύνεται το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής εκτός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης, από την κυκλοφορία βαρέων φορτηγών οχημάτων».
Συγκεκριμένα, «με το εν λόγω έργο, θα συνδέεται οδικά, εσωτερικά της Χερσαίας Λιμενικής Περιοχής, το προγραμματιζόμενο Κέντρο Εφοδιασμού στην περιοχή του πρώην χώρου Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού, ο χώρος Διακίνησης Αυτοκινήτων (Car Terminal) Γ2 και κατ’ επέκταση οι προβλήτες I, II και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) που βρίσκονται στα δυτικά και σε εγγύτητα του Car Terminal Γ2», αναφέρεται στην ΜΠΕ, όπου επίσης επισημαίνεται ότι «με την οδική σύνδεση των ανωτέρω αναφερομένων περιοχών θα επιτευχθεί και ενοποίηση των τελωνειακών χώρων μετά και την κατασκευή του νέου κέντρου αποθήκευσης και διανομής που προβλέπεται να κατασκευαστεί από τον ΟΛΠ στην περιοχή του πρώην χώρου Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού».
Υποσταθμός ηλεκτρικού ρεύματος
Το τέταρτο έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής και μέσης τάσης ηλεκτρικού ρεύματος στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και τη σύνδεσή του με τον υφιστάμενο σταθμό υποσταθμό Αγίου Γεωργίου της ΔΕΗ. Σύμφωνα με την ΜΠΕ, «ο υποσταθμός ηλεκτρικού ρεύματος θα εξυπηρετεί τους Προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ ενώ θα έχει και δυνατότητα εξυπηρέτησης του υπόλοιπου τμήματος του εμπορικού του λιμένα και των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών που διενεργούνται στο μώλο Δραπετσώνας».
Οι συστάσεις
Της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που πρόκειται να εισηγηθεί σήμερα η διοικούσα παράταξη Πατούλη στο περιφερειακό συμβούλιο, είχε προηγηθεί η θετική εισήγηση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής. Όμως, έχει νόημα να σταθούμε στις παρατηρήσεις και συστάσεις που εκθέτει στην εισήγησή της. Μεταξύ άλλων, λοιπόν, η Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής επισημαίνει ότι ο λιμένας πρέπει «να αναπτύξει τις υποδομές του προς την κατεύθυνση της εξυπηρέτησης «πράσινων» πλοίων, δηλαδή των πλοίων που καταναλώνουν περισσότερο καθαρά εναλλακτικά καύσιμα όπως είναι το φυσικό αέριο και το υδρογόνο, αλλά και ηλεκτρική ενέργεια με από ξηράς παροχή/ cold ironing, αποφεύγοντας την κατανάλωση βαρέων κλασμάτων πετρελαίου τα οποία εκλύουν σημαντικούς ρύπους, τουλάχιστον κατά το στάδιο της παραμονής τους στο λιμάνι».
Αναγκαίες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Παράλληλα, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις «τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής των έργων όσο και κατά το στάδιο της λειτουργίας του λιμένα, συμπεριλαμβανομένης της πλήρης ανάπτυξής του». Στόχος πρέπει να είναι «η αποφυγή πρόκλησης σχετικών οχλήσεων μέσα στην ίδια την πόλη και σε βασικές οδικές αρτηρίες γύρω από αυτή, αλλά και για την ομαλή εξυπηρέτηση των χρηστών του λιμένα», υπογραμμίζει η Διεύθυνση Περιβάλλοντος.
Ειδικά για την επέκταση του λιμένος κρουαζιέρας, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής υπογραμμίζει ότι «για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς πρέπει να εξασφαλίζει την ελαχιστοποίηση της προκαλούμενης όχλησης εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος, με κατάλληλη προς τούτο, οργάνωση στο σχεδιασμό και προγραμματισμό της κυκλοφορίας των μέσων ξενάγησής τους στην πόλη». Υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι «για την ομαλή λειτουργία του έργου σημαντικό κρίνεται και η ολοκλήρωση της προγραμματισμένης επέκτασης των γραμμών του Μετρό και του Τραμ, η υπογειοποίηση του οποίου κρίνεται απαραίτητη για την βελτίωση των κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών των κυρίων αρτηριών της πόλης».
To δις εξαμαρτείν του ΟΛΠ
Αίσθηση στην κοινωνία του Πειραιά έχει προκαλέσει η αποκάλυψη που έκανε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, επικαλούμενος επίσημο έγγραφο διεθνούς τεχνικού οίκου παρακολούθησης του έργου επέκτασης του Νότιου Προβλήτα του ΟΛΠ. Το έγγραφο αναφέρει ότι «το έργο επέκτασης δεν είναι αδειοδοτημένο»!. «Ο ΟΛΠ αντί να προχωρήσει τη διαδικασία αδειοδοτήσεων, επέλεξε να εκμεταλλευτεί το σκοτάδι της πανδημίας και να βγάλει τις μαούνες στον Σαρωνικό χωρίς άδεια να σκάβουν τον βυθό γύρω από το Μνημείο Θεμιστοκλή και να ρίχνουν ιζήματα στη θάλασσα ανάμεσα Σαλαμίνα και Αίγινα», στηλιτεύει ο Ν. Μπελαβίλας.
«Είναι η δεύτερη φορά που ο ΟΛΠ επιχειρεί να εξαπατήσει την πόλη», υπογραμμίζει ο Ν. Μπελαβίλας υπενθυμίζοντας ότι «η πρώτη ήταν όταν ανακαλύψαμε και αποκαλύψαμε στην τοπική κοινωνία, στο Δημοτικό Συμβούλιο και την ΕΣΑΛ, το γιγαντιαίο Mall στο Παλατάκι, κρυμμένο έντεχνα ανάμεσα σε χιλιάδες σελίδες που έπρεπε να διαβαστούν μέσα σε λίγα 24ωρα». «Έτσι σταμάτησε το Mall», σημειώνει ο Ν. Μπελαβίλας. «Δυστυχώς είναι επίσης η δεύτερη φορά που ο Δήμος Πειραιά πιάνεται στον «ύπνο», υπογραμμίζει για να προσθέσει: «Η δε δικαιολογία ότι τα βυθοκορήματα – δηλαδή μία τοξική βόμβα στον βυθό του λιμανιού – αφορούν τον ΟΛΠ είναι αστεία». «Η βόμβα σκάει τώρα καταμεσής του Σαρωνικού, και σε λίγο στην καρδιά του Πειραιά, στο κεντρικό μας λιμάνι!», καταλήγει ο Ν. Μπελαβίλας.
Ρ. Δούρου: Όλα εν γνώσει
«Εν γνώσει κυβέρνησης, Περιφέρειας, ΟΛΠ η μη αδειοδότηση του σε εξέλιξη έργου!», καταγγέλλει σε υψηλούς τόνους, η επικεφαλής της «Δύναμης Ζωής» και τέως περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου. «Από τις 10 Απριλίου γνωρίζουν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκης, ο Περιφερειάρχης κ. Πατούλης και φυσικά ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά, ότι το έργο των βυθοκορήσεων και το έργο επέκτασης Νότιου Προβλήτα δεν είναι αδειοδοτημένο», καταγγέλλει η Ρ. Δούρου. Αφού στηλιτεύει το κρυφτούλι του διαδόχου της, Γ. Πατούλη, η Ρ. Δούρου μεταφέρει το αίτημα του Ν. Μπελαβίλα στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής καλώντας τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος «να κινηθούν ταχύτατα προκειμένου να ‘σφραγίσουν’ το εργοτάξιο του ΟΛΠ και να επιβάλουν τα απαραίτητα πρόστιμα»
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post