Σε ζήτημα ύψιστης πολιτικής σημασίας για την εξυπηρέτηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη αναγορεύει η «γαλάζια» διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά, παρά τις έντονες αντιδράσεις όλων των δήμων της περιοχής, όπως και των νησιωτικών δήμων του Σαρωνικού Κόλπου. Σφοδρή ήταν η επίθεση στον Γ. Πατούλη τόσο από τους δημάρχους της περιοχής, όσο και των εκπροσώπων της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, που αντιδρούν στα σχέδια της COSCO να επεκταθεί σε όλη την χερσαία λιμενική ζώνη. Έντονες οι αντιδράσεις από τον δήμο του Πειραιά, καθότι αλλοιώνεται πλήρως η πόλη και επιβαρύνεται υπέρμετρα η οδική κυκλοφορία περιμετρικά του λιμανιού και επί των κάθετων προς αυτό οδικών αξόνων.
Ο βιαστικός Πατούλης
Η συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ χθες. Έντονος ήταν ο εκνευρισμός τόσο των περιφερειακών συμβούλων της αντιπολίτευσης, όσο και των φορέων (δημάρχων, επικεφαλής δημοτικών αντιπολιτεύσεων, επαγγελματιών της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, περιβαλλοντικών οργανώσεων), καθότι ο Γ. Πατούλης επέλεξε εσπευσμένα και χωρίς να προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος να συγκαλέσει το περιφερειακό συμβούλιο για την έγκριση της τροποποιημένης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα έργα επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά.
Τα νέα έργα
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αφορά τέσσερα νέα έργα στο λιμάνι του Πειραιά. Το πρώτο αφορά την μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης του ΟΛΠ που βρίσκεται στο ένα άκρο του κτιρίου της Παγόδας ,σε επιβατικό σταθμό για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων. Το δεύτερο έργο αφορά στην επέκταση του Λιμένα Ηρακλέους, με σκοπό την αύξηση της χωρητικότητας και δυναμικότητας του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων από 2.300 οχήματα , που είναι σήμερα σε 5.735! Το τρίτο έργο αφορά την υπόγεια οδική διασύνδεση με χώρο του πρώην Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού στην περιοχή του Κερατσινίου , ώστε να μπορουν να βγούν στην Λεωφόρο Δημοκρατίας τα οχήματα του Car Terminal. Το τέταρτο έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία υποσταθμού υψηλής και μέσης τάσης ηλεκτρικού ρεύματος στον Εμπορικό Λιμένα Πειραιά και τη σύνδεσή του με τον υφιστάμενο σταθμό υποσταθμό Αγίου Γεωργίου της ΔΕΗ.
Σφοδρή επίθεση της Ρ. Δούρου
Υπενθυμίζοντας ότι το έργο επέκτασης του Νότιου Προβλήτα του ΟΛΠ, που αφορά στην επέκταση των θέσεων που θα δένουν τα κρουαζιερόπλοια, «δεν είναι αδειοδοτημένο», η επικεφαλής της Δύναμης Ζωής και τέως περιφερειάρχης Αττικής, Ρ. Δούρου υπογράμμισε πως: «Στην κατεύθυνση των ασφαλιστικών δικλείδων υπέρ του περιβάλλοντος, λειτουργούν οι αδειοδοτήσεις των σχετικών έργων όπως το συγκεκριμένο – είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το ζήτημα του κινδύνου των τοξικών ιζημάτων στο βυθό του λιμανιού του Πειραιά που αποκαλύφθηκε λόγω της κατάθεσης από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιώς (ΟΛΠ) της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μόλις τον περασμένο Νοέμβριο». «Δεν αποτελούν “εμπόδια”, “προσκόμματα” ή αφορμές για μικροπολιτική, όπως δυστυχώς φάνηκε από την τελευταία ανακοίνωση του Περιφερειάρχη», υπογράμμισε η Ρ. Δούρου.
Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι «το έργο επέκτασης του Νότιου Προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά, δεν είναι απλά ένα “εσωτερικό θέμα του Πειραιά”. Είναι ζήτημα υψίστης σημασίας, υπερτοπικού χαρακτήρα, που άπτεται της οικονομίας και της εθνικής ασφάλειας της χώρας». Με αυτό το πνεύμα, η Ρ. Δούρου κάλεσε τον Γ. Πατούλη «να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να συμβάλλει στη δημιουργία των προϋποθέσεων έτσι ώστε ένα ύψιστης εθνικής σημασίας έργο για τον τόπο να υλοποιηθεί με σεβασμό στο περιβάλλον, τους νόμους, τους εργαζόμενους. Όπως αρμόζει σε μια δημοκρατική Πολιτεία».
«Καλούμε να υιοθετήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο τους όρους και της προτάσεις της ομόφωνης απόφασης του ΔΣ του Δήμου Πειραιά για αναθεώρηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του ΟΛΠ και μετασχηματισμό της σε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», είπε η Ρ. Δούρου. Από την πλευρά του ο πρώην περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Σγουρός ζήτησε, προκειμένου να υλοποιηθεί η επένδυση στο λιμάνι «να ενσωματωθούν οι παρατηρήσεις των δήμων που επηρεάζονται από την επέκταση των δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή».
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post