Εκτός του σχεδιασμού για την αστική ανάπλαση και την αναβάθμιση της ιστορικής αξίας, που εισηγήθηκε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης συνεχίζει να βρίσκεται η περιοχή του Κεραμεικού και της Ακαδημίας Πλάτωνος. Αυτό προκύπτει από την πολιτική βούληση του ιδίου του δημάρχου Αθηναίων να επικαιροποιηθούν οι υφιστάμενες κυκλοφοριακές μελέτες και οι μελέτες αστικής ανάπλασης του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
Οι επικαιροποιημένες μελέτες για την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας σε περίμετρο 6,8 χιλιομέτρων συζητήθηκαν στην απογευματινή συνεδρίαση του δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων, την Δευτέρα, μετά από εισήγηση του Κώστα Μπακογιάννη. Όπως, επισήμαναν, όμως, οι επικεφαλής των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων η συζήτηση αυτή έπρεπε να γίνει μετά από διαβούλευση με τους κατοίκους των δημοτικών διαμερισμάτων και ως εκ τούτου οι παρεμβάσεις να μην αφορούν μόνον το κέντρο της Αθήνας, αλλά και τις εγκαταλελειμμένες και αφώτιστες γειτονιές.
Η έκταση των παρεμβάσεων
Συγκεκριμένα, η πρόταση του δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη αφορά στην διαμόρφωση του διαδρομών του «Μεγάλου Περιπάτου». Οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό υπολογίζεται ότι θα αποδώσουν περίπου 50.000 τμ ελεύθερου, δημόσιου χώρου στην Αθήνα, δημιουργώντας συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιομέτρων.
Η διαδρομή αυτή έχει ως σημεία αναφοράς την Ομόνοια, την κατά το ήμισυ πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου, και διαμόρφωση λεωφορειολωρίδας ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Στη συνέχεια η διαδρομή συνεχίζει στην Βασιλίσσης Όλγας, στην Ηρώδου Αττικού, στην Αθηνάς, στην Ερμού, στην περιοχή του εμπορικού τριγώνου, στην περιοχή του Συντάγματος, στην περιοχή της Πλάκας, στην Μητροπόλεως. Στην διαδρομή περιλαμβάνονται οι πλατείες Θεάτρου, Δικαιοσύνης και Κοραή. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του δημάρχου Αθηναίων, η περιοχή του Κεραμεικού και της Ακαδημίας Πλάτωνος θα συνδεθούν σε δεύτερο χρόνο με την διαδρομή του λεγόμενου «μεγάλου περιπάτου».
Οι συνολικές παρεμβάσεις που προγραμματίζονται θα δημιουργήσουν νέες λεωφορειολωρίδες μήκους 1,9 χλμ και αναπλάσεις οδικών αξόνων μήκους 6,3 χλμ. Σκοπός αυτού του σχεδιασμού είναι σύμφωνα με την δημοτική αρχή Μπακογιάννη η αύξηση κατά 45% της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων/τρόλεϊ στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας κατά 45%.
Όπως στις μεγαλουπόλεις;
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό Μπακογιάννη, τα πρώτα έργα θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα και το μεγαλύτερο μέρος της υλοποίησής του αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022. «Πρόκειται για ένα έργο με διπλή αξία και σημασία για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, καθώς η αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για μια σημαντική αύξηση του δημόσιου χώρου και αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως ακριβώς συμβαίνει σε πολλές μεγαλουπόλεις στο εξωτερικό», είπε κατά την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο Κ. Μπακογιάννης.
Την εισήγηση του δημάρχου Αθηναίων ψήφισαν μαζί με την παράταξή του, η «Ανοιχτή Πόλη» με επικεφαλής το Νάσο Ηλιόπουλο, όπως και οι δημοτικές παρατάξεις με επικεφαλής τους Παύλο Γερουλάνο, Γιώργο Βουλγαράκη και Βασίλη Καπερνάρο. Επιφυλάξεις εξέφρασε η «Λαϊκή Συσπείρωση» με επικεφαλής τον Νίκο Σοφιανό.
Αποσπασματικές οι παρεμβάσεις
Παρά την επί της αρχής στήριξη στην πρόταση Μπακογιάννη, η «Ανοιχτή Πόλη» εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις ως προς το περιεχόμενο των παρεμβάσεων. Η «Ανοιχτή Πόλη» υπογράμμισε ότι «έχει στον πυρήνα του προγράμματός της τις παρεμβάσεις υπέρ του δημόσιου χώρου, ο οποίος λείπει από όλα τα διαμερίσματα του Δήμου Αθηναίων». «Παρά τα θετικά στοιχεία, η αποσπασματικότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων, η απουσία κοστολόγησης και το γεγονός ότι δεν είναι ορατή η ένταξή τους σε ένα ευρύτερο σχέδιο που να λαμβάνει υπόψη τη σχέση του ιστορικού κέντρου με την υπόλοιπη πόλη μας καθιστούν επιφυλακτικούς», τόνισε με ανακοίνωσή της η «Ανοιχτή Πόλη».
«Απαιτείται Ειδικό Χωρικό Σχέδιο»
«Η πρόταση της δημοτικής αρχής έχει νόημα μόνο σε συνδυασμό με το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Αθηναίων, το οποίο θα πρέπει να αποτυπώνει μια ολιστική διαχείριση των χρήσεων γης στην Αθήνα, χωρίς τουριστική μονοκαλλιέργεια και με έμφαση στις μεικτές χρήσεις», υπογραμμίζει η «Ανοιχτή Πόλη» εκφράζοντας έντονη ανησυχία για τις προτεραιότητες Μπακογιάννη και «της κυρίαρχης πολιτικής, η οποία αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά του ιστορικού κέντρου, περιορίζοντας την κατοικία, το λιανεμπόριο και τις μεταποιητικές δραστηριότητες μικρής όχλησης, όπως φάνηκε και στο τελευταίο νομοσχέδιο για το περιβάλλον».
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post