Το επόμενο βήμα για τα έργα του Φαληρικού Όρμου συζητήθηκε εκτενώς από το περιφερειακό συμβούλιο Αττικής, όπου διατυπώθηκε ο προβληματισμός για την χρηματοδότηση της β φάσης, ώστε ο χώρος να καταστεί ένα σύγχρονο παραθαλάσσιο πάρκο, που θα ενώνει τους δήμους Καλλιθέας και Μοσχάτου – Ταύρου απευθείας με την θάλασσα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο της Περιφέρειας Αττικής, που η σχεδίαση του ξεκίνησε το 2009, ενώ η υλοποίηση του ξεκίνησε το 2017 με την διοίκηση της Ρένας Δούρου.
Με δεδομένο ότι αρχικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 275 εκατ. ευρώ, το ζήτημα που τέθηκε στο περιφερειακό συμβούλιο Αττικής είναι κατά πόσον η Περιφέρεια μπορεί να διαθέσει το ποσόν, καθώς για την πρώτη φάση ήδη ο προϋπολογισμός συμπεριλαμβανομένων των συμπληρωματικών συμβάσεων που αγγίζουν το 49% του συμβατικού αντικειμένου έχει φθάσει στα 111 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση περιελάμβανε την κατασκευή του μεγάλου αντιπλημμυρικού καναλιού, την κατεδάφιση του τείχους της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος, που απαγόρευε την επικοινωνία της πόλης με την θάλασσα, την επαναχάραξη και την κατασκευή της μαζί με τις νέες κυκλοφοριακές μελέτες, όπως και την μετατόπιση στις ράγες του τραμ. Ζητούμενο ήταν να διαμορφωθεί όσο το δυνατόν περισσότερος χώρος για το οικολογικό Πάρκο. Παρά τις καθυστερήσεις, η α φάση του έργου αναμένεται να παραδοθεί από τον ανάδοχο στα μέσα του 2021.
Τα δύσκολα αρχίζουν για την δεύτερη φάση του έργου, που περιλαμβάνει με βάση την αρχική σχεδίαση την διαμόρφωση πάρκου 600 στρεμμάτων με φύτευση 23.000 δέντρων υψηλής βλάστησης, τρεις χώρους στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 2.000 θέσεων, κτήρια με χαμηλό συντελεστή δόμησης για αναψυχή και ψυχαγωγία επιφανείας 12.000 τμ, τρεις κολυμβητικές δεξαμενές, που θα λειτουργούν με καθαρισμένο νερό από την σχετική εγκατάσταση επεξεργασίας υδάτων, καθώς στον φαληρικό όρμο εκβάλουν οι ποταμοί Κηφισός και Ιλισός.
Κι ενώ οι μελέτες για την κατασκευή του έργου υπάρχουν, ο Γ. Πατούλης με πρόσχημα ότι δεν είναι παλαιές, σε προηγούμενο χρόνο δρομολογούσε την ανάθεση των μελετών στον ανάδοχο, που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου. Αυτό προκάλεσε την αντίδραση τόσο της αντιπολίτευσης στο περιφερειακό συμβούλιο, όσο και των δημοτικών συμβουλίων Καλλιθέας και Μοσχάτου – Ταύρου.
Ο περιφερειάρχης, παρότι στην τελευταία συνεδρίαση έδειξε να υποχωρεί σε αυτό το ζήτημα, προέταξε όμως το πρόβλημα της χρηματοδότησης και της μελλοντικής βιωσιμότητας του έργου. Από την πλευρά της «Δύναμης Ζωής», ο Χρ. Καραμάνος αφού διευκρίνισε ότι το έργο μπορεί να καλυφθεί από πόρους της Περιφέρειας, υπερασπίστηκε το αίτημα των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου – Ταύρου για την διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του έργου.
Κόντρα σε αυτό, ο Γ. Πατούλης επικαλέστηκε την χρησιμότητα του χρηματοοικονομικού συμβούλου, προκειμένου να του υποδείξει το οικονομικό μοντέλο με το οποίο θα προχωρήσει η β φάση του έργου. Ο Γ. Πατούλης μολονότι θέλησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις ως προς την χρήση ΣΔΙΤ, δεν ήταν κάτι που απέκλεισε για την χρήση των κτηριακών εγκαταστάσεων. Επανέλαβε, πάντως, ότι στόχος του είναι η ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, εφ’ όσον επικαιροποιηθούν οι σχετικές μελέτες. Ως εκ τούτου, το αρχικό χρονοδιάγραμμα μετατίθεται καλώς εχόντων των πραγμάτων για το 2025!
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post