Εικόνες μια γειτονιάς ξεχασμένης, σαν την Δραπετσώνα το 1960 θυμίζει το «Πεύκο Πολίτη» σε ένα από τα κεντρικά σημεία του Χαλανδρίου, καθώς μια ιστορία γραφειοκρατικής και πολεοδομικής τρέλας, που κρατά από 1987 μπλοκάρει την ένταξη περιοχής 1.300 στρεμμάτων στο σχέδιο πόλης. Επί δημαρχίας Ρούσσου, ενώ το ζήτημα φαινόταν να έχει δρομολογηθεί με την εκπόνηση της η αναγκαίας Πολεοδομικής Μελέτης, ήρθε η ανατροπή με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής να μπλοκάρουν την ένταξη στο σχέδιο πόλης και να ζητούν γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, η οποία υπάγεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η εν λόγω Διεύθυνση, λοιπόν, γνωμοδότησε ανατρέποντας πλήρως την υπάρχουσα Πολεοδομική Μελέτη και προτείνοντας λύσεις που βασίζονται σε μη επικαιροποιημένες μελέτες, δεν υπαγορεύονται από κανέναν πολεοδομικό σχεδιασμό και ανεβάζουν σε απαγορευτικό για τα οικονομικά του Δήμου το κόστος απαλλοτριώσεων.
Η υπόθεση της ένταξης της περιοχής των 1.300 στρεμμάτων στο σχέδιο πόλης είναι σε εκκρεμότητα από 1987, καθώς με το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα του 1971 είχε εξαιρεθεί, καθώς είχε οριστεί ως προαπαιτούμενος ο σχεδιασμός της Λεωφόρου «Ελευθέρα Πεντέλης», που θα συνέδεε τη Λεωφόρο Μεσογείων με την οδό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η σημερινή διοίκηση του Δήμου Χαλανδρίου κατόρθωσε τελικά να ολοκληρώσει την Πολεοδομική Μελέτη το 2018, δρομολογώντας μετά από επίπονες προσπάθειες την κατάργηση της Λεωφόρου «Ελευθέρας Πεντέλης». Την 15η Φεβρουαρίου 2018, ο δήμος Χαλανδρίου κατέθεσε την σχετική μελέτη στη Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Αττικής προς έγκριση. «Όμως, έχουν παρέλθει σχεδόν 21 μήνες και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής απαιτούν την υλοποίηση παράλογων και ανεφάρμοστων προτάσεων προκειμένου να εγκρίνουν τη μελέτη», επισημαίνει ο δήμαρχος Σ. Ρούσσος.
Κι αυτό γιατί όταν το θέμα τέθηκε την 30η Μαΐου 2019 προς εξέταση στο ΣΥΠΟΘΑ της Περιφέρειας Αττικής, το όργανο, τον Ιούλιο του ιδίου έτους, θεώρησε σκόπιμο να ζητήσει τη γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών. Τελικά, η εν λόγω Διεύθυνση γνωμοδότησε οριστικά στις 26 Ιουλίου 2019, ζητώντας ουσιαστικά τον επανασχεδιασμό της Πολεοδομικής Μελέτης.
Αυτό έχει ως επίπτωση, να απαιτείται από τον Δήμο να κάνει χάραξη δημοτικού οδικού δικτύου, παράλληλου με την οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, αν και το αυτό το εγχείρημα είναι αδύνατο, καθώς η Δουκίσσης Πλακεντίας είναι χτισμένη δεξιά κι αριστερά. Επίσης, ο Δήμςο Χαλανδρίου καλείται να απαλλοτριώσει 27 στρέμματα (εξαιρουμένων των κτισμάτων) επιπλέον των προβλεπόμενων από την Πολεοδομική Μελέτη και να απομακρύνει από τα σπίτια τους 30 οικογένειες. Το δε κόστος των αποζημιώσεων εκτιμάται στα 15 εκατ. ευρώ! Διαφορετικά, η περιοχή θα μείνει ως ξεχασμένη αγροικία χωρίς οδικό δίκτυο, παρά μόνον το χωμάτινο και οι περιουσίες των κατοίκων κάτι περισσότερο από υποβαθμισμένες.
Για «πισωγύρισμα» κάνει ο δήμαρχος Χαλανδρίου, Σίμος Ρούσσος «με ευθύνη των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής», που έχει ως επίπτωση να είναι καταδικασμένοι οι κάτοικοι της περιοχής «να ζουν σε μια περιοχή που στερείται οδικού δικτύου, αφού ο Δήμος δεν μπορεί να κάνει ασφαλτοστρώσεις». «Η περιοχή απαξιώνεται μέρα με τη μέρα αφού ούτε οι πολίτες μπορούν να αξιοποιήσουν τις ιδιοκτησίες τους, ούτε ο Δήμος τον κοινόχρηστο χώρο του 30 στρ. του Νομισματοκοπείου, ο οποίος του παραχωρήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών για τη δημιουργία χώρου πρασίνου», επισημαίνει Σ. Ρούσσος.
«Πρόκειται για έναν γραφειοκρατικό παραλογισμό, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών έχει ρόλο γνωμοδοτικό», υπογραμμίζει ο Σ. Ρούσσος τονίζοντας: «Αυτόν τον παραλογισμό δεν θα τον ακολουθήσουμε». «Η Πολιτεία και εν προκειμένω η Περιφέρεια Αττικής έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι όχι μόνο στους 1.180 μικροϊδιοκτήτες της περιοχής αλλά σε όλους του Χαλανδραίους τους οποίους ταλανίζει επί σχεδόν μισό αιώνα το αγκάθι του ‘Πεύκου Πολίτη’», καταλήγει ο Σ. Ρούσσος.
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post