Σε τόνο μάλλον απολογητικό η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων ενημερώνει πλέον τους οδηγούς, που θα κινηθούν σήμερα στο κέντρο της πρωτεύουσας, στην περίμετρο των 6 χιλιομέτρων, όπου εκτελούνται εργασίες για τον «Μεγάλο Περίπατο». Σκοπός της ενημέρωσης είναι να κατευναστούν τις αντιδράσεις όλων των οδηγών, που εγκλωβίστηκαν επί ώρες χθες στους δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας, καθότι δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση για τα κυκλοφοριακά έργα, που εκτελεί ο δήμος Αθηναίων, υλοποιώντας την πρόσφατα εγκεκριμένη από το δημοτικό συμβούλιο για τον «Μεγάλο Περίπατο». Να σημειωθεί ότι ο πρόσθετος κυκλοφοριακός φόρτος προέκυψε και από το γεγονός ότι χθες ήταν η πρώτη ημέρα των Πανελλήνιων εξετάσεων στα Λύκεια.
«Δεν ήταν ευχάριστο, αλλά…»
Η χθεσινή εικόνα των δρόμων της Αθήνας θύμιζε σκηνές από την δεκαετία του 1980, όπου τα οχήματα ήταν για ώρες ακινητοποιημένα με τους πεζούς να διασχίζουν κάθετα τους δρόμους. «Δεν ήταν ευχάριστο αυτό που συνέβη σήμερα στο κέντρο της Αθήνας», είπε σε τόνο μάλλον απολογητικό ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης κατά την χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. «Δυστυχώς δεν υπάρχει ιδανική μέρα για να ξεκινήσουν τα έργα», πρόσθεσε υπογραμμίζοντας ότι «για τον Μεγάλο Περίπατο συζητάμε εδώ και 35 χρόνια». Ο ίδιος χαρακτήρισε τον Μεγάλο Περίπατο ως ένα «έργο καινοτομίας», που είναι «πιλοτικό» και ταυτόχρονα «ανοιχτό στον κόσμο».
Ο Κ. Μπακογιάννης επέκρινε, πάντως, την στάση του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ, που εξέδωσαν χθες ανακοινώσει επικρίνοντάς τον για το κυκλοφοριακό έμφραγμα. Ο ίδιος απευθύνθηκε στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων Νάσο Ηλιόπουλο και Παύλο Γερουλάνο λέγοντας: «Τα κόμματά σας δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτό που είπατε εσείς σήμερα, θα σας παρακαλούσα να τα ενημερώσετε για το ιστορικό έργο του Μεγάλου Περιπάτου».
ΣΥΡΙΖΑ: Χωρίς σχεδιασμό κυβέρνηση και Δήμος Αθηναίων
«Η εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς Κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων», ήταν το σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ στηλιτεύοντας το γεγονός ότι πρόκειται για «μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία».
«Το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Περιμένουμε από την Κυβέρνηση και την Δημοτική Αρχή μεγαλύτερη σοβαρότητα και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους , αφ’ ενός για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφ’ ετέρου για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου». «Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας», καταλήγει στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Δεν είναι όλα για το ‘φαίνεσθαι’ και την επικοινωνία», σχολιάζει το Κίνημα Αλλαγής, υπογραμμίζοντας ότι «οι μεγάλες παρεμβάσεις στην Αθήνα, απαιτούν όραμα, στόχο, αλλά και σωστή προετοιμασία. Για να βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών». «Κανείς δεν έχει δικαίωμα να ταλαιπωρεί τους πολίτες», καταλήγει το Κίνημα Αλλαγής απαιτώντας σωστές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Έρχεται νέο ειδικό χωρικό σχέδιο
Πάντως, σε συναινετικό τόνο εμφανίστηκε ο Κ. Μπακογιάννης, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου δεσμεύτηκε για την διαπαραταξιακή συζήτηση σχετικά με την σύνταξη και έγκριση του νέου Ειδικού Χωρικού Σχεδίου της Αθήνας. Συγκεκριμένα, ο Κ. Μπακογιάννης δεσμεύτηκε ότι θα φέρει το ζήτημα το επόμενο διάστημα προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο. Προηγουμένως, το ζήτημα έθεσε μετ’ επιτάσεως ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», Νάσος Ηλιόπουλος ζητώντας να μάθει όχι μόνον για το περιέχομενό του νέου Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, αλλά και το περιεχόμενο της σύμβασης ανάθεσης. Τέλος, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης δεσμεύτηκε ότι το τραμ θα επαναλειτουργήσει με αφετηρία τον σταθμό Συντάγματος και μέχρι τότε ο ποδηλατόδρομος θα αναπτυχθεί πάνω στην χαραγμένη πορεία του τράμ.
Οδηγίες για την καλύτερη οδική κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας
Επιρρίπτοντας την ευθύνη στην αξιολογική και επιστημονική κρίση των συγκοινωνιολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που έχουν επιφορτιστεί την πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων εξέδωσε χθες ανακοίνωση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που θα αποτρέπουν την συμφόρηση στους δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας. «Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών, σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Αθηναίων, προσθέτοντας:
Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:
Από Νότια Προάστια προς την Ομόνοια, οι οδηγοί καλούνται να προτιμούν την λεωφόρο Χαμοστέρνας και ακολούθως την λεωφόρο Πειραιώς. Για κίνηση προς Παγκράτι και Αμπελόκηπους, οι οδηγοί καλούνται να χρησιμοποιούν τις λεωφόρους α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασιλέως Κωνσταντίνου, β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Για την κίνηση προς την Πλάκα πρέπει να ακολουθείται η πορεία Αμαλίας (άνοδος) – Βασιλέως Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος). Για την πορεία από τα Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης, προτείνεται η πορεία α) Διάκου – Αμαλίας, β) Αρδητού – Βασιλέως Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασιλέως Σοφίας.
Για την πορεία από τα Βόρεια προάστια προς το κέντρο της Αθήνας προτείνεται η πορεία α) μέσω Λεωφόρων Αλεξάνδρας και Πατησίων, β) μέσω Βασιλίσσης Σοφίας – Σόλωνος, γ) μέσω Λεωφόρου Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους.
Για την πορεία από τα Βόρεια προς Νότια προάστια προτείνεται η πορεία μέσω Βασιλεώς Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα).
Τέλος, από το Σύνταγμα προς το Παγκράτι προτείνεται η πορεία από α) Φιλελλήνων – Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασιλίσσης Σοφίας- Ριζάρη, β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο).
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post