Εν μια νυκτί η COSCO παρανόμως μετέτρεψε σε σταθμό διακίνησης οχημάτων (car terminal) χώρο του λιμανιού που από την σύμβαση παραχώρησης του 2016 έχει αποκλειστική χρήση της κρουαζιέρας στην θέση Παλατάκι. Για «νέο αυθαίρετο και επεκτατικό σχέδιο της Ο.Λ.Π. Α.Ε.-COSCO» κάνει λόγο ο βουλευτής Α Πειραιά, Θοδωρής Δρίτσας. «Είμαστε βέβαιοι πλέον ότι η COSCO δεν υπολογίζει κανέναν», τονίζει ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για όλους», Νίκος Μπελαβίλας.
Καλώντας την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της ο Θ. Δρίτσας καταγγέλλει την COSCO για «ευθεία καταστρατήγηση της Σύμβασης Παραχώρησης (ν.4404/2016), των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, του Master Plan της ίδιας της COSCO και των αποφάσεων της Επιτροπής Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) και όλων των αρμόδιων οργάνων του ελληνικού Κράτους», καθώς ο κινέζικος κολοσσός «μετέτρεψε αυθαίρετα το χώρο της προβλήτας κρουαζιέρας στο ‘’Παλατάκι’’, σε χώρο εναπόθεσης αυτοκινήτων προς μεταφόρτωση και μεταφορά σε άλλα λιμάνια τελικού προορισμού». «Μετά από κατά νόμο ανυπόστατη άδεια του Τελωνείου Πειραιά, μετατρέπει το ‘’Παλατάκι’’ σε Car Terminal, με πρώτο χρονικό ορίζοντα την 31η Μαΐου 2021 και βέβαια με απροσδιόριστο μέλλον παράτασης από εκεί και πέρα, προκαλώντας όλη την πειραϊκή κοινωνία, αδιαφορώντας γι’ αυτήν και για την πόλη του Πειραιά», εξηγεί ο Θ. Δρίτσας.
«Η COSCO το τερμάτισε!», σχολιάζει ο Ν. Μπελαβίλας υπενθυμίζοντας ότι η διαμόρφωση του car terminal στην θέση Παλατάκι «απαγορεύεται ρητά και από τη Σύμβαση Παραχώρησης και από το Master Plan και από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας». «Ο Κεντρικός Λιμένας έχει χρήση αυστηρά ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας», σημειώνει ο Ν. Μπελαβίλας δεσμευόμενος να κινήσει «κάθε νόμιμη διαδικασία».
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post