Αλλαγές στο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο «Εμπρός» φέρνει η πρόταση Μπακογιάννη σύμφωνα με την οποία το κτήριο περνά στην διαχείριση του Δήμου Αθηναίων μέσα από την σύμβαση παραχώρησης από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) για 20 χρόνια έναντι μισθώματος. Έντονος προβληματισμός επικράτησε κατά την τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αθηναίων για το εάν η μεταβίβαση του χώρου θα φέρει αποκλεισμό των αυτοδιαχειριζόμενων ομάδων από το θέατρο «Εμπρός», που εδώ και 11 χρόνια έδωσαν πνοή στο εγκαταλελειμμένο μνημείο νεώτερης αρχιτεκτονικής, καθώς περνά στην απόλυτη ευθύνη του Δήμου, χωρίς να έχει προσδιοριστεί η χρήση του.
Με την επισήμανση ότι το θέατρο «Εμπρός» συνιστά μέρος της αρχιτεκτονικής μνήμης της πόλης και χώρος αυτόνομης πολιτιστικής λειτουργίας, ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», Νάσος Ηλιόπουλος υπογράμμισε ότι πρέπει να διαφυλαχτεί η ιδιαιτερότητά του. Ο ίδιος επικαλέστηκε παραδείγματα αυτόνομης πολιτιστικής λειτουργίας σε Μιλάνο, τη Βαρκελώνη, το Βερολίνο, «όπου οι δημοτικές αρχές δίνουν χώρο σε τέτοιες κοινωνικές πρωτοβουλίες».
«Η υπόθεση του ‘Εμπρός’ είναι μια καλή ευκαιρία να δείξει ο Δήμος ότι μπορεί να μάθει από τα καλά ευρωπαϊκά παραδείγματα», υπογράμμισε ο Ν. Ηλιόπουλος. «Ζητούμενο, λοιπόν, είναι ο Δήμος να δώσει τον χώρο σε αυτούς τους ανθρώπους και από την πλευρά του ο Δήμος να παρέχει την τεχνική και υλική υποστήριξη για την συντήρηση του χώρου», πρότεινε ο Ν. Ηλιόπουλος. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι όταν σφραγίστηκε το κτήριο από τον εργολάβο με τσιμεντόλιθους και λαμαρίνες, η δημοτική αρχή Μπακογιάννη δεν πήρε θέση για την προστασία του χώρου.
Έντονη η αντίδραση των εκπροσώπων του ελεύθερου αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου «Εμπρός», οι καλλιτέχνες υπογράμμισαν την συνεισφορά του θεάτρου στον πολιτισμό. Εξήγησαν, μάλιστα, ότι στα 11 χρόνια, που λειτουργούν τον χώρο «έχουν συμμετάσχει εκατοντάδες καλλιτεχνικοί φορείς με 500 θεατρικά έργα που έχουν δώσει 2000 παραστάσεις και έχουν παρουσιάσει την δουλειά τους καλλιτέχνες από 70 διαφορετικές χώρες». Σημείωσαν, μάλιστα, ότι «το ‘Εμπρός έχει μίνιμουμ τρεις δράσεις την ημέρα με πρόβες για τα καλλιτεχνικά σχήματα, προγράμματα εκμάθησης τεχνών και θεατρικές παραστάσεις ή πολιτιστικές εκδηλώσεις. Σε εβδομαδιαία βάση τις εκδηλώσεις παρακολουθούν περί τα 1.000 άτομα».
«Όποια απόφαση και να πάρετε στο δημοτικό συμβούλιο, πρέπει να σκεφτείτε ότι δεν μπορεί να απαξιωθεί η δράση του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ‘Εμπρός’ γιατί αφορά χιλιάδες καλλιτέχνες στην Ελλάδα και το εξωτερικό», είπαν οι εκπρόσωποι του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου «Εμπρός» απευθυνόμενοι στους δημοτικούς συμβούλους.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης σε μια κίνηση τακτικής επικαλέστηκε την πρόσκλησή του σε διαβούλευση με τους καλλιτεχνικούς φορείς, τους επαγγελματίες, τους κατοίκους της περιοχής για την διαχείριση του θεάτρου «Εμπρός». Ο ίδιος ανέβασε τους τόνους και επιτέθηκε στην «Ανοιχτή Πόλη» λέγοντας: «Είστε εξοικειώμενοι με τις καταλήψεις». «Εμείς από την πλευρά μας όταν αναλάβαμε την διοίκηση του Δήμου βρήκαμε διάσπαρτες διάφορες καταλήψεις και σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και πάντα με εισαγγελική παραγγελία, απελευθερώσαμε πάνω από 60 κτήρια», είπε με έντονο ύφος ο Κ. Μπακογιάννης.
Αποκρύπτοντας τα σχέδιά του για την διαχείριση του θεάτρου «Εμπρός», ο Κ. Μπακογιάννης έδωσε το περίγραμμα λέγοντας: «Θέλουμε έναν ανοιχτό, ελεύθερο πολιτιστικό χώρο, που να λειτουργεί με λογοδοσία, διαφάνεια και ασφάλεια». «Δεν θέλουμε οι πολιτιστικοί χώροι, όπως το θέατρο Olympia ή τη Τεχνόπολη, να λειτουργούν με αποκλεισμούς», σημείωσε ο Κ. Μπακογιάννης. Η σύμβαση παραχώρησης εγκρίθηκε με τις ψήφους της παράταξης Μπακογιάννη και Γερουλάνου. Ενώ οι υπόλοιπες παρατάξεις καταψήφισαν.
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post