Ήξεις αφήξεις ήταν η χθεσινή τοποθέτηση του περιφερειάρχη Αττικής, Γ. Πατούλης για την συνέχιση ή μη των εργασιών στο λιμάνι του Πειραιά, παρά τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που πετούν στον κάλαθο των αχρήστων συνολικά τις παρεμβάσεις της COSCO κρίνοντας ως «μη νόμιμες» τις αποφάσεις που ελήφθησαν από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.
Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής, ο Γ. Πατούλης υποβάθμισε σε «ένσταση» τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, επιλέγοντας να προτάξει την αρμοδιότητα της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας για το τι πρέπει να γίνει σε σχέση με τις εν εξελίξει ενεργές εργολαβίες για την κατασκευή του προβλήτα κρουαζιέρας.
«Πρέπει να δούμε αναλυτικά το κείμενο των αποφάσεων, εάν αφορά τις εργασίες για βυθοκορήσεις και τα βυθοκορήματα στον πυθμένα του λιμανιού. Θα δούμε ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουμε και θα πράξουμε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το υπουργείο Ανάπτυξης», περιορίστηκε να πει ο Δημήτρης Δρόσης εκ μέρους της Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Αττικής. Ωστόσο, ο Γ. Πατούλης απέφυγε να δεσμευτεί για το τι πρόκειται να κάνει παρά την πίεση από την αντιπολίτευση για να απαντήσει σχετικά.
Πάντως, οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν ήρθαν κεραυνός εν αιθρία καθότι ήταν γνωστό ότι για τις παρεμβάσεις στην λιμενική ζώνη των 22 χιλιομέτρων απαιτείτο Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και όχι μια απλή μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αφού πρόκειται για στρατηγικές επενδύσεις που θα έχουν βάθος χρόνου και άρα οι επιπτώσεις των παρεμβάσεων πρέπει να υπολογιστούν με σχετική ακρίβεια.
Έτσι, λοιπόν, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ως «μη νόμιμες» τις πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων γιατί «δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά». Τα έργα αφορούν τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων. Με βάση αυτά, η Ολομέλεια του ΣτΕ κρίνει απαραίτητη την έκδοση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προκειμένου να υλοποιηθούν τα έργα στη λιμενική ζώνη.
Στην δεύτερη απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά. Πρόκειται για το έργο για το οποίο εκτελούνται εργασίες εκβάθυνσης του πυθμένα (βυθοκόρηση).
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post