Με χρήματα από το ταμείο των εταιρειών του δήμου Αθηναίων προικοδοτεί ο Κώστας Μπακογιάννης τον δημοσιογραφικό όμιλο Αλαφούζου, δηλαδή τον «ΣΚΑΪ» και την «Καθημερινή» με την διαδικασία των απευθείας αναθέσεων.
Η αρχή έγινε με την Τεχνόπολη της οποίας τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου πλην του μέλους της «Ανοιχτής Πόλης», Κυριάκου Αγγελάκου ο οποίος καταψήφισε, οπότε και εγκρίθηκε η δαπάνη 50.500 ευρώ για «επιπλέον επετειακές εκδηλώσεις – προτάσεις στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 χρόνων από το 1821». Πρόκειται για δαπάνη που αφορά «εκδηλώσεις και φεστιβάλ για το έτος 2021 σχετικά με την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης».
Ενώ η αρχική δαπάνη ήταν 35.500 ευρώ αποφασίστηκε τελικά επιπλέον χρηματοδότηση με 15.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ της αρχικά εγκεκριμένης δράσης «Τρεις Πρωτεύουσες Πολιτισμού» μέσω προγραμματικής σύμβασης για την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και την ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας. Για την αιτιολόγηση, μάλιστα, της αύξησης της δαπάνης το Δ. Σ. της Τεχνόπολης επικαλείται την μεταφορά της εκδήλωσης «στην Τεχνόπολη αντί για τη Ρωμαϊκή Αγορά». Στο δε κόστος παραγωγής «προστέθηκε το έξοδο για τη μαγνητοσκόπηση των τριών συναυλιών και τη δημιουργία πρωτότυπου τηλεοπτικού προϊόντος διάρκειας 90 -100′ το οποίο θα προβληθεί στον ΣΚΑΙ», αναφέρεται στην εγκριθείσα εισήγηση.
«Πώς δικαιολογείται ένα τέτοιο δώρο από τον Δήμο Αθηναίων προς τον ΣΚΑΪ;», είχε διερωτηθεί η «Ανοιχτή Πόλη» σε ανακοίνωσή της. Υπογράμμιζε, μάλιστα, ότι «το κινηματογραφημένο υλικό, όπως προβλέπεται από την ‘Προγραμματική Σύμβαση για την ενοποίηση, τον εμπλουτισμό και την ανάδειξη του πολιτιστικού ιστού της Αθήνας’, την οποία η Ανοιχτή Πόλη είχε καταψηφίσει, θα παραχωρηθεί δωρεάν στο τηλεοπτικό κανάλι Σκάι». «Ο Δήμος Αθηναίων, δηλαδή, σύμφωνα με την εισήγηση της δημοτικής αρχής, θα πληρώσει τη μαγνητοσκόπηση και ο ‘ΣΚΑΪ’ θα την εκμεταλλευτεί και θα εισπράξει τις διαφημίσεις από την προβολή ενός τηλεοπτικού προϊόντος, για την παραγωγή του οποίου δεν θα χρειαστεί να βάλει το χέρι στην τσέπη», επισήμανε η «Ανοιχτή Πόλη».
Και σα να μην φτάνει αυτό το δώρο, η διοίκηση Μπακογιάννη προχωρά και σε μια ακόμη προνομιακή συναλλαγή με τον όμιλο Αλαφούζου… Αυτή την φορά φαινομενικά αδαπάνως για το ταμείο του ραδιοφωνικού σταθμού «Αθήνα 9,84». Προβλέπεται, λοιπόν, εν είδει ανταλλακτικής διαφήμισης «η προβολή του ΑΘΗΝΑ 9.84 και στα έντυπα μέσα, συμπληρωματικά στις ήδη εξελισσόμενες δράσεις του συνολικού σχεδιασμού διαμόρφωσης της νέας εταιρικής ταυτότητας της επιχείρησης». Με αυτόν τον τρόπο αιτιολογείται η δέσμευση του ποσού των 25.616.,416 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Το ποσόν έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό της Δημοτικής Επιχείρησης Ραδιοφωνίας «Αθήνα» (Δ.Ε.Ρ.Α. Α.Ε.), όπου ανήκει ο ραδιοφωνικός σταθμός «Αθήνα 9,84» ως «Έξοδα Δημοσίευση Αγγελιών και Ανακοινώσεων», για την προμήθεια υπηρεσιών προβολής της Δ.Ε.Ρ.Α. σε έντυπα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, στο πλαίσιο ανταλλακτικής διαφήμισης. Διευκρινίζουμε ότι με βάση το δημόσιο λογιστικό σύστημα είναι υποχρεωτική η εγγραφή του ποσού στον προϋπολογισμό του νομικού προσώπου ακόμη και στην περίπτωση που αυτό δεν εκταμιευτεί, όπως πιθανότατα αναμένεται να συμβεί με την ανταλλακτική διαφήμιση, που δεν θα επιβαρύνει κατά τα φαινόμενα τον προϋπολογισμό της ΔΕΡΑ ΑΕ, πράγμα, που όμως θα αποτυπωθεί στον οικονομικό απολογισμό του νομικού προσώπου.
Πάντως, ερωτήματα προκαλεί ότι η επιλογή της εφημερίδας «Καθημερινή», ιδιοκτησίας Αλαφούζου από την πλευρά της διοίκησης Μπακογιάννη. Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκύπτουν από το γεγονός ότι επιλέχθηκε αποκλειστικά και μόνον η «Καθημερινή» ως ο μόνος προμηθευτής υπηρεσιών για την προβολή του δημοτικού ραδιοφώνου με βάση «τα τιθέμενα οικονομικά κριτήρια»… Πρόκειται για ερωτήματα που καλείται η δημοτική αρχή Μπακογιάννη να απαντήσει ενώπιον των Αθηναίων δημοτών, μιας που είναι γνωστές οι από το παρελθόν σχέσεις της οικογένειας Μητσοτάκη με την οικογένεια Αλαφούζου …
Δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”
Discussion about this post